Webdesign 2014: Dé trends en ontwikkelingen!!

Allereerst de beste wensen in het nieuwe jaar! Het is een tijd geleden dat je een blog hebt kunnen lezen, maar het is de hoogste tijd om de draad weer op te pakken en in te gaan op de trends van 2014.

Wat is webdesign 2014?

Webdesign 2014 zou je kunnen zien als hét nieuwe webdesign dat ervoor zorgt dat jij als ondernemer meer bezoekers gaat ontvangen via internet. Al een tijd ben ik erachter gekomen dat veel webdesignbureaus ontzettend veel aandacht hebben voor een professioneel design en daar grof geld voor vragen, maar…

Webdesign is méér dan alleen een mooi ontwerp!

 

Ben je als ondernemer goed te vinden?

Waarschijnlijk niet, want onder webdesign 2014 verstaan wij uiteraard een mooi design dat geheel past in de huisstijl van je onderneming, maar vooral dat je ook gezien wordt!

Voordat je gezien wordt moet je eerst gevonden worden en dat is nu net waar webdesign echt om draait. Een mooie website doet pas haar werk als bezoekers je ook kunnen vinden.

Een goed vindbare website

Een website die goed te vinden is zal in de basis aan een aantal eisen moeten voldoen. Buiten een aantal technische eisen en technisch opgebouwde links in de eigen website gaat het vooral om content. Daarmee wordt vooral tekst bedoeld, maar ook fotomateriaal, visuals, video’s, enz.

In de basis is dat noodzakelijk om vanuit dit perspectief verder te bouwen aan een goede website.

Misverstand

Een groot misverstand is dat veel ondernemers die voor het eerst internet in hun marketingstrategie willen toepassen, denken dat het geld binnenstroomt als ze een website hebben. Helaas werkt dat niet zo, want dan waren we natuurlijk heel snel klaar.

Als de basis in orde is, begint het pas. Een website maken wordt door veel ondernemers gezien als doel, terwijl als het juist dient te werken als middel om bezoekers te bereiken en te informeren.

Denken vanuit de gebruiker

Hét webdesign van 2014 is denken vanuit de gebruiker. Als jij op internet rondsurft dan doe je dat omdat je naar iets op zoek bent. Is het geen product dan is het wel informatie, want je wil ergens iets over weten.

Vanuit die gedachte dien je de gebruiker ook te bedienen. Informeer over interessante zaken binnen je niche. Zorg ook dat die informatie zinvol is, want als de gebruiker merkt dat het een meerwaarde bevat, zal dat gewaardeerd worden. De kans dat je gedeeld wordt op sociale media neemt dan aanzienlijk toe. Deze shares en likes zijn ontzettend belangrijk, want Google ziet dat. Je zal ook door Google beloond worden als de zoekmachine dergelijke activiteiten opmerkt.

Starten met webdesign 2014

Webdesign 2014 begint met na te denken hoe wil ik ervoor zorgen dat ik meer bezoekers naar mijn website krijg. Er zijn verschillende manieren die afzonderlijk zijn toe te passen, maar samen werken ze het krachtigst. Je moet het zien als een boom met een netwerk aan wortels in de grond.

Hoe sterker je netwerk, des te groter de kans dat je de concurrentie aankan.

Webdesign en content

Webdesign en content, daar draait het in 2014 om. Heel snel ga ik hier meer over vertellen. ik ga dan ook dieper in op de werkwijze om je website hoger in Google te krijgen en te behouden.

Posted in:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

5 × 4 =