Social media: Beter goed gejat…

  1. Social media marketing- I love

Vele merken zijn actief op Twitter of Facebook, maar niet elke ondernemer slaagt met een uitgedachte social media marketing strategie.

Waarom lukt het een ander wel?

Onder de succesvolle merken op social media zijn drie strategieën te onderscheiden:

  • Verbintenis aan een passies of interesse.
  • Het merk is ‘iemand’ op sociale media.
  • Transparantie: het merk laat weten wat het doet.

Bovenstaande zaken zijn ook uw aandachtpunten als het gaat om het uitbouwen van een succesvolle sociale media strategie.

Social media marketing: Welke van de 3 strategieën?

Kiezen hoeft niet, want alle drie de strategieën zijn tegelijk toepasbaar in uw social media marketing. Enige punt wat u niet uit het oog mag verliezen is dat u trouw blijft aan het DNA van uw merk of product. Focus op waar het product goed in is en welke meerwaarde u de consument kan bieden.

Wat is uw passie?

Denk vanuit passie, een merk dat zich weet te verbinden aan een bepaalde passie, is Vodafone. Het telecombedrijf verbindt zich met een snelle sport: Formule 1. Het bedrijf reageert snel via social media en levert snel internet.

Uw personaliteit

Niet elk merk is te verbinden met een bepaalde passie of interesse. Een oplossing is een leuke personaliteit op te bouwen. Radio 538 is daar een voorbeeld van. Lange tijd gebruikten zij de slogan “Turn me on”.

Transparantie

Merken die zich profileren vanuit transparantie willen vertellen wat ze in het ‘echte’ leven allemaal doen. Een goed voorbeeld is Apple. Er gaat geen dag voorbij zonder dat het Amerikaanse bedrijf heeft verteld waar ze mee bezig zijn.  Wilt u consumenten graag informatie geven over wat u als bedrijf bezighoudt. Doe dat dan zonder echt gepassioneerd te zijn, dat de ideale strategie.

Wat is uw passie?

Lees meer over Social media marketing of schrijft u zich op de nieuwsbrief!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

vijf × een =